Suzuka a Honda felségterülete, s bár a japán gyártó csak 2015-ben tér vissza a McLaren motorszállítójaként, némi csemegével azért már a múlt hétvégi futamon is kedveskedtek a fanatikusoknak: megmutatták, hogyan szól a készülő V6-os, turbós erőforrás.

A gyártó egy speciális standon kiállította az 1965-ös Honda R272-est, az 1990-ben használt, Honda-erőforrással szerelt McLaren MP4/5B-t, valamint a 2005-ös Honda RA106-ost. Közreadtak egy hangfelvételt is, amelyen az új szabályok szerint készülő V6-os, turbós egység hallható, ráadásul a hangmintát le is tölthették okostelefonjaikra az érdeklődők.

Ezzel a Renault és a Mercedes után a Honda a harmadik a gyártók között, amely hangfelvételt adott közre az új specifikációjú hajtóművéről. A Ferrari egyelőre adós a hangmintával, ráadásul a kiszivárgott hírek szerint az olaszoknak a fejlesztések területén is igyekezniük kell, ugyanis a maranellói egység fogyasztása a rossz nyelvek szerint jóval magasabb az „egészségesnél”.

Mint azt Martin Whitmarsh, a McLaren csapatfőnöke a Belga Nagydíj hétvégéjén az F+1 Blognak elárulta: 2014-re nem terveznek közös tesztet a Hondával, ugyanakkor a szakember megerősítette, hogy a japánok nagy erőkkel készülnek a visszatérésre.

Nem ülnek a babérjaikon a wokingi egyletnél sem: múlt hétvégén kiderült, hogy jövőre csatlakozik a csapathoz a Red Bull jelenlegi vezető aerodinamikusa, Peter Prodromou, s erősödnek a híresztelések Fernando Alonso esetleges érkezésével kapcsolatban is. A suzukai paddockban már olyan híreszteléseket is lehetett hallani, hogy a Honda óhajának megfelelően a spanyol 2015-ben biztosan csatlakozik a McLarenhez, de állítólag a brit csapat vezetése – Whitmarsh szakvezetővel az élen – szeretné elérni, hogy a kétszeres vb-első már jövőre megérkezzen. Ha minden igaz, ez áll annak hátterében is, hogy egyelőre sem Jenson Button, sem Sergio Perez szerződését nem jelentették be…