Bár a McLarennél nagyon várják, hogy 2015-től régi-új motorszállító partnerükkel, a Hondával dolgozhassanak, a brit csapat egyelőre a következő, utolsó Mercedes-szezonra összpontosít – tudta meg az F+1 Blog a Belga Nagydíj hétvégéjén Martin Whitmarsh-tól, a wokingi együttes szakvezetőjétől.

Mint ismeretes, az idén csak vergődő különítmény hosszas spekulációhadjárat után májusban erősítette meg, hogy 2015-től újra szövetségre lép korábbi motorszállítójával, a Hondával, miután a japán gyártót a jövőre életbe lépő új, turbós motorformula visszacsalja a Forma-1-be. A felek 1988 és 1992 között a szakág történelmének egyik legemlékezetesebb időszakát produkálták: a közösen lehúzott öt szezonból az első négy során 64 futamból 39-et megnyerve az összes egyéni- és konstruktőri vb-címet begyűjtötték.

A bejelentés megtétele óta kiderült, hogy a szerződés 10 évre szól, s a Honda a későbbiekben az exkluzív partner mellett várhatóan más csapatokat is ellát majd erőforrással, arról ugyanakkor nem sok információ érkezett, hogyan állnak az előkészületek a felek háza táján. Spa-Francorchamps-ban, a McLaren egyik sajtóértekezletén az F+1 Blog erről tudakozódott Martin Whitmarsh csapatfőnöknél.

„Mi egyelőre a következő szezonra összpontosítunk, de a Honda természetesen keményen dolgozik” – árulta el a szakvezető. „Elkezdték összeállítani mindazt, ami szükséges. A forrásokat, a létesítményeket és a személyzetet, például. Csapatunk partnereként meghatározó szereplők akarnak lenni, és persze mi is nagyon várjuk már a közös munkát. Mi viszont jövőre még kiváló régi partnerünkkel, a Mercedes-Benzzel dolgozunk együtt, így egyelőre ezzel vagyunk elfoglalva.”

Mivel 2014-ben visszatérnek a szezon közbeni tesztek és a csapatok négy alkalommal is gyakorlatozhatnak az idény közben, joggal merül fel a kérdés: beépíti-e néhány pályateszt erejéig a Mercedes-erőforrás helyére a Hondát a McLaren? Whitmarsh szerint nem valószínű, hogy ilyesmire sor kerül.

„Jelenleg nem tervezünk ilyesmit” – mondta a csapatfőnök. „Manapság a hajtáslánc egy rendkívül komplikált rendszer. Úgy gondolom, hogy a gyártók rendkívül kifinomult tesztpaddal rendelkeznek, így a hajtásláncok fejlesztési munkálatainak zöme ott zajlik majd, nem pedig az autók hátuljába építve.”

Nyolc fordulóval az idény vége előtt a McLaren 65 ponttal a konstruktőri tabella 5. helyén állomásozik, míg a versenyzők közül Jenson Button 47 ponttal a 9. pozíciót foglalja el, Sergio Perez pedig 18 egységgel a 12. helyen állomásozik.