Minden jel arra utal, hogy sikeres lesz Stephen Fitzpatrick brit energiamágnás kísérlete a Marussia/Manor feltámasztására és a kiszivárgott információk szerint a sebtében összehúzott együttesnél a pilótajelöltek egymásnak adják a kilincset. Egy volán már elkelt és napokon belül ki kell derülnie, hogy ki lesz Will Stevens csapattársa.

Mint arról az F+1 Blog a múlt héten beszámolt, Stephen Fitzpatrick, egy brit energiaipari nagyvállalkozó az, akinek sikerült kihúzni a csődeljárás alól a Marussia Forma-1-es istállóját, amelyet – noha pár hete még lehetetlen küldetésnek tűnt – a jelek szerint sikerül talpra állítani az idei évad rajtjára. A Ferrarival és a McLarennel is szövetkező alakulat Manor F1 Team néven készül nekivágni az idei évadnak, az FIA hivatalos nevezési listáján is szerepelnek és már a tavalyi Abu-Dzabi Nagydíjon a Caterham kötelékében debütált Will Stevens személyében egy versenyzőt is szerződtettek.

A napnál is világosabb, hogy komoly kockázatot vállal és akár az egész pályafutását is eltemetheti az, aki vállalja a kihívást és leszerződik a tavalyi autó átszabott, megtákolt változatával induló egylethez, ennek ellenére a kiszivárgott hírek szerint komoly sorbanállás van a dinningtoni központnál és a versenyzőjelöltek egymásnak adják a kilincset. Finn és német források szerint a tavalyi Sauber-tesztpilóta, a beígért, de végül meghiúsult versenyzői előléptetés okán a svájci csapattal állítólag még mindig jogi csatát vívó Giedo van der Garde is szeretné megkaparintani a volánt: a 2013-ban a Caterhamnél versenyző hollandról köztudott, hogy főszponzora, a McGregor divatcég, valamint más támogatók révén komoly pénzeket képes mozgósítani, ami a Manornak biztosan jól jönne, de ez sem jelent garanciát a szerződtetésére.

Giedo van der Garde

Ha minden igaz, Komoly tárgyalásokat folytat a csapattal a korábban a Mercedes DTM-csapatában megfordult, tavaly a Caterham kötelékében néhány pénteki szabadedzésen is szerephez jutó Roberto Merhi. Az As című spanyol lap szerint az egyeztetések olyannyira előrehaladottak, hogy Merhit nem túlzás a volán legfőbb várományosának tekinteni.

Stoffel Vandoorne

Egyes források szerint a Manor erőforrásait biztosító Ferrari, valamint a különítménynek technikai háttértámogatást biztosító McLaren is beleszólhat a csapat versenyzői összeállításába. Az olaszoknál bőven van kínálat, hiszen a partvonalon várakozik Esteban Gutierrez, Jean-Eric Vergne és a tehetséggondozó programjuk kedvezményezettje, a Sauberhez tesztpilótának delegált Raffaele Marciello is, míg a brit egyletnél a dolgok jelenlegi állása szerint Stoffel Vandoorne jöhet szóba. A belga tehetség a wokingiak tehetséggondozó programjának terméke és már korábban is lehetett olyan hangokat hallani, hogy a csapat megpróbál helyet találni számára valamelyik kisebb együttesnél.

Kevin Magnussen, a McLaren versenyzőből lett tesztpilótája már nincs képben, mivel kedden kiderült, hogy az orvosok által rejtélyes körülmények között eltanácsolt Fernando Alonsót kell helyettesítenie az Ausztrál Nagydíjon. A dán egyébként hétfőn még nem zárta ki teljes egészében annak lehetőségét, hogy beüljön a Manorba, igaz, nem győzte hangsúlyozni, hogy a McLarenre kíván összpontosítani és idén inkább egy másik versenyzési lehetőségnek örülne jobban: édesapjával, a Corvette gyári csapatában hajtó ex-F1-es Jannal egy fogatban szeretne hajtani a Le Mans-i 24 órás viadalon.

Roberto Merhi

„Már megkértem az apámat, hogy kérdezzen rá a Corvette-nél, hogy van-e esetleg egy szabad helyük számomra” – mondta a dán versenyző.

Nagy valószínűség szerint egyébként sokkal bővebb a felhozatal, amelyből Fitzpatrick és brigádja válogathat. Tesztpilótára állítólag nem kell vadásznia az együttesnek: a kiszivárgott hírek szerint ezt a státuszt a GP2-es Racing Engineeringhez igazolt Jordan King kapja meg, akinek édesapja, a dúsgazdag üzletember Justin King a csapat működtetésében is szerepet vállal.