Nem tartanak a Mercedesnél attól, hogy a bajnoki csata hevében annyira megromlik a viszony Lewis Hamiltonnal, hogy a brit esetleg átpártol egy másik csapathoz – jelentette ki Toto Wolff, a csillagos egylet sportigazgatója a Belga Nagydíj időmérő edzését követő sajtóértekezletén. Az osztrák szakember szerint a domináns különítmény sokat tanult a hungaroringi belviszályból, azt ugyanakkor nem tudja garantálni, hogy a mogyoródi volt az utolsó necces szituáció az idei szezonban.

Noha szinte elképzelhetetlennek tűnik, hogy Lewis Hamilton hátat fordítson a Mercedesnek, ahol a mezőny legjobb autóját vezetheti, idén már több ízben is felröppentek olyan pletykák, amelyek szerint a brit versenyző és a csapat viszonya olyannyira feszültté vált a Nico Rosberggel vívott bajnoki küzdelem hevében, hogy mindössze másfél szezon után fontolóra vette a váltást. Pár hete nagy port vert fel az utólag minden érintett által cáfolt híresztelés, amely szerint a pilóta Maranellóban puhatolózott, ráadásul a brit sajtó egyes képviselői nemrégiben még azt sem tartották kizárt, hogy a 2008-as vb-első a háttérben tárgyalásokat kezdeményezett korábbi munkaadójával, a jövőre Honda-erőforrásokra váltó McLarennel.

Spa-Francorchamps-ban Toto Wolff leszögezte, hogy a csapat napirendjén egyelőre nem szerepel kiemelt témaként Hamilton 2015 végén lejáró szerződésének meghosszabbítása, mert jelenleg mindkét fél számára sokkal fontosabb az idei vb-hadjárat: „Az utóbbi hetekben mindenki a jól megérdemelt szabadságunkat töltöttük, ráadásul az évnek ez egy roppant intenzív időszaka, amikor igyekszünk minél inkább a szezonra összpontosítani. Most csak egyetlen dolog biztos, mégpedig az, hogy nem tárgyalunk senkivel, mielőtt nem tisztáztuk, hogyan tudjuk folytatni az együttműködésünket Lewisszal. Nem tárgyalunk senkivel és tudjuk, hogy Lewis sem tárgyal senkivel. Megbízunk egymásban és úgy érezzük, hogy jobban járunk, ha kizárólag a bajnokságra összpontosítunk és nem bonyolódunk bele a tárgyalásokban. Erre úgyis van még másfél évünk” – mondta a sportigazgató azon a sajtóértekezleten, amelyen jelen volt az F+1 Blog is.

Rosberg és Hamilton versenyfutásának számos kritikusa periódusa volt már az idei szezonban, legutóbb épp a Hungaroringen, amikor azon zördült össze a két nagymenő, hogy a brit nem engedte maga elé a kerékcserére készülő, a bajnoki ponttáblázatot vezető németet. A különítmény puskaporos hangulatban vonult el a nyári szünetre és a jelek szerint nem is forszírozták a témát, arról csak csütörtökön, Spában folytattak kerekasztal-beszélgetést az összes érintett részvételével. Arról, hogy ott mi hangzott el, a versenyzők semmit nem árultak el és Wolff is csak annyit súgott, hogy „forró, de mókásan forró hangulatú” volt az egyeztetés. Azzal kapcsolatban már bővebben beszélt a szakvezető, hogy milyen fontos tanulságot vontak le a Mogyoródon történtekből.

„Sok időt töltöttünk azzal, hogy elemezzük, mit csináltunk jól és rosszul, de nem beszéltünk róla túl sokat, mert azt tapasztaltuk, hogy mind a sajtó, mind a rajongók túlságosan nagy figyelmet fordítottak az ott történteknek. Mi úgy ítéljük meg, hogy ami történt, az teljesen normális két vb-esélyes csapattárs között. Eltérő stratégián voltak, Nico két hellyel Lewis előtt haladt, majd mögé tért vissza a kerékcseréje után és innentől vált trükkössé a dolog. Bármely másik csapat azt tette volna, hogy az elől haladó versenyzőt megkéri, hogy engedje el a másikat, akinek még hátravan a kerékcseréje. Mivel a csata roppant intenzív volt és nálunk nem egy, hanem két elsőszámú pilóta van, nyilvánvaló volt, hogy nem várhattuk el az elől haladó sráctól, hogy vegye el a gázt, fékezzen és veszítsen párszáz métert, ami talán hátráltatta volna a saját versenyét. Éppen ezért úgy gondoljuk, hogy helyes döntés volt arról tájékoztatni az elől haladót, hogy a másiknak még hátravan egy kiállása és jó lenne, ha elengedné. Nicó arról lett informálva, hogy Lewis talán el fogja engedni, de valószínűleg nem fogalmaztunk megfelelően. Nem tudom, hogy Lewist mi vezérelte, az ösztöne, az intellektusa vagy más, de szerintem jól döntött, amikor azt felelte, hogy Nico nem tudja megelőzni. Érzésem szerint ez a megfelelő hozzáállás attól, aki kedvezőbb pozícióban autózik. Az egész ügy egyik legfontosabb leckéje az volt számunkra, hogy a csata hevében is nagyon alaposan meg kell válogatni a szavainkat” – fogalmazott az osztrák szakember.

Wolff - realistán – arra számít, hogy lesz még feszültség a két Mercedes-nagyágyú között a szezon hátralevő részében, amely „izgalmas időszak” a menedzsment számára is. A szakvezető szerint a Mercedes a folytatásban is igyekszik megfelelő közeget biztosítani mindkét versenyző számára a céljaik valóra váltásához, ugyanakkor megjegyezte: tudják, hogy várnak még olyan döntések a vezetőségre, amelyek egyik vagy másik fél nemtetszéséhez vezetnek majd.

„Ez a verseny nem csak a pályán, hanem azon kívül is zajlik és a versenynek része az, hogy milyen formában tartod magad. Nekünk meg kell próbálnunk biztosítani azt, hogy a csapaton belül megfelelőek legyenek a viszonyok és a versenyzők a lehető legjobbat kapják tőlünk. Szerintem az teljesen normális, hogy a pilótáknak , akárcsak bárki másnak, vannak hullámhegyei és hullámvölgyei. Mi igyekszünk olyan körülményeket biztosítani számukra, hogy ki tudják hozni magukból a legjobbat, ám fontos megjegyezni, hogy nem vagyunk érdekeltek a ’tegyünk mindenkit boldoggá’ üzletágban. Döntéseket kell hoznunk és ilyenkor előfordulhat, hogy az egyik vagy a másik oldalnak ez nem tetszik. Mindig próbálunk sportszerűek és átláthatóak lenni, mert úgy gondoljuk, hogy ez az egyetlen módja annak, hogy kezelni tudjunk két bajnokesélyes, elsőszámú pilótát” – mondta Wolff.

A Belga Nagydíj esős, kaotikus időmérő edzésén Rosberg idei hetedik, zsinórban negyedik pole pozícióját szerezte, míg Hamilton a 2. rajtkockából kezdheti meg a vasárnapi összecsapást. Az évad 12. megmérettetése előtt a német 202 ponttal áll az eredménylista élén, 11 ponttal megelőzve a mögötte állomásozó britet.