Aprócska, de egyáltalán nem jelentéktelen szösszenete a hétvégi Szingapúri Nagydíjnak az a tény, hogy a publikum első ízben láthatja vállalati baseball-sapkában Lewis Hamiltont. Az új fejfedő históriája jól rávilágít, hogy a Mercedesnél nagyra értékelik a 2008-as vb-elsőt, akinek valóban nagyobb a mozgástere, mint a McLarennél volt…

A sapka-história augusztus végén, a Belga Nagydíjon kezdődött: ott esett le először a német sajtómunkásoknak, hogy a McLarentől átigazolt klasszist idén egyszer sem lehetett hivatalos Mercedes-sapkában látni a versenyhétvégéken. A szemlátomást egyre inkább popsztárosodó brit nem is teketóriázott, kerek-perec kijelentette: addig nem is vesz magára csillagos fejfedőt, amíg nem engedélyezik, hogy megtervezze a saját ízlésének megfelelőt. A nagy mű mostanára készült el.

„Amikor a versenyeken rápillantok a csapatok ruházatára, mindig eszembe jut, hogy a háttérben olyasvalaki hozza a döntéseket, akinek semmi érzéke nincs a divathoz” – mondta a Formula1.com-nak Hamilton, amikor Szingapúrban az új sapkáról kérdezték. „Engem érdekel a divat. A saját farmeromat és a saját cipőimet viselem, s most már a saját sapkámat is. Amikor megérkeztem a Forma-1-be, nem igazán érdekelt, hogy jól öltözött legyek, mert csak a versenyzés foglalkoztatott, viszont alulértékeltem azt a médiafelhajtást, ami az F1-ben van. Az internetnek köszönhetően a fotók pillanatok alatt bejárják a világot és ezek zömén nem úgy néztem ki, ahogyan szerettem volna, így mostanság megpróbálok odafigyelni erre. Mint idősebb vagyok, a divat annál nagyobb részét jelenti az életemnek.”

Mivel a Mercedes épp a hétszeres világbajnok Michael Schumachert „kényszernyudíjazta” annak érdekében, hogy szerződtethessék Hamiltont, eddig is tudni lehetett, hogy a csillagos márka nagyra értékeli a britet. A sapkamizéria csak egy újabb jele ennek, ugyanakkor jól rávilágít, hogy mennyivel nagyobb a mozgástere a pilótának, mint korábban a McLarennél volt, ahol aligha lett volna elképzelhető ilyen ruházkodási partizánakció. Minden jel arra utal, hogy a Mercedes nem csak frázisokat puffogtatott, amikor tavaly égre-földre fogadkoztak, hogy Hamilton nem bánja majd meg az átigazolást.

Persze a pályán nyújtott produkció is alátámasztja a pilóta tavaly számtalanszor bírált döntését. Míg a McLaren igazi kínszenvedést mutat be idén, addig Hamilton már nyert egy futamot, ráadásul a 3 pozíciót foglalja el a bajnoki ponttáblázaton. „A félelem jelen van a mindennapi életünkben, de a trükk az, hogy ezt a negatív érzést pozitívvá kell alakítani. Amikor a Mercedeshez igazoltam, természetesen én is féltem attól, hogy ’Úristen, talán idén nem nyerünk futamokat, nem leszek a legjobb tíz között’, de pozitívvá alakítottam ezeket a gondolatokat úgy, hogy azt mondtam magamnak: „A legjobb tíz közé fogom juttatni ezt a csapatot, bekerülök a Q3-ba és szerzek néhány pontot.’ Így közelítettem meg a dolgokat” – mondta filozófikusan a 2008-as bajnok.

Noha a hátránya hét futamal az évad vége előtt 81 egységnyire rúg az éllovas Red Bull-menőhöz, a címvédő Sebastian Vettelhez képest, Hamilton természetesen azt hangsúlyozza, hogy a bajnoki cím a célja, ugyanakkor tett egy finom utalást arra: már azzal is elégedettek lesznek, ha megőrzi a 3. pozíciót az őt 7 pontnyi hátránnyal követő Kimi Räikkönennel szemben. „A csapat remek munkát végez, így elérhetjük ezt” – fogalmazott a brit. „A következő néhány, zömmel nagy leszorítóerős helyszínen jó lesz a csomagunk. Gyorsak leszünk, de természetesen senki nem tudja, hogy a sors mit tartogat számunkra. Pozitívan gondolkodom erről. Sajnos a legutóbbi futamon nem tudtam megragadni a kínálkozó lehetőségeket, de ilyen többször nem fog előfordulni.”

Hamilton immáron sokadszorra is megerősítette: arra számít, hogy a 2014-es motorformula-változás és az egyéb szabálymódosítások miatt komoly előnyt jelenthet a Mercedes gyári támogatása, továbbá az a tény, hogy az autót és a hajtóművet is ugyanaz a vállalat készíti.

„Amikor átgondoltam a dolgokat, ez is fontos szerepet játszott” – mondta a versenyző. „Néhány csapat, például a McLaren és a Red Bull, maga építi az autót, az erőforrást viszont egy beszállítótól kapják. Amikor igyekszel minden aprócska előnyhöz hozzájutni, jelentős pluszt jelenthet, hogy egy olyan csapat tagja vagy, amely minden komponenst, a karosszériát, a motort és a váltót is saját maga készíti. Úgy gondolom, hogy a 2014-es csomagunk kitűnő lesz!”