Noha Fernando Alonso szinte már dühöng amiatt, hogy nem akarnak szűnni a jövőjét firtató találgatások, napról napra újabb és újabb teóriák kelnek szárnyra a kétszeres világbajnokkal kapcsolatban. Az egyik friss spekuláció szerint Suzuka kulcsfontosságú lesz annak tekintetében, hogy hol versenyez majd a spanyol 2015-től.

Mint ismeretes, az Alonso-Ferrari házasság felbontásáról hosszú ideje pusmognak a paddockban, kiváltképp annak fényében, hogy a vörösök idén sem képesek megfelelni az elvárásoknak. Bár a spanyolt a legtöbb forrás a jövőre Honda-erőforrásokra váltó McLarennel hozza összefüggésbe, a múlt hétvégi Szingapúri nagydíj előtt az olasz sajtó azt terjesztette, hogy a harmadik vb-címét hosszú évek óta hiába hajszoló pilóta a Red Bullhoz tart és helyet cserél a négyszeres világbajnok Sebastian Vettellel.

Ahogyan arra számítani lehetett, az energiaitalos teóriát minden érintett cáfolta, de így sem csitulnak azok a hangok, amelyek szerint Alonsót jövőre biztosan nem a maranellóiaknál látjuk viszont. Azt már régóta tudni, hogy a sportágba a McLaren exkluzív motorszállítójaként 2015-ben visszatérő Honda a spanyolt szeretné látni az egyik versenygép volánja mögött, mindeddig azonban nem történt érdemi előrelépés és a Ferrarinál rendszerint úgy foglalnak állást, hogy nem tartanak a klasszis pilóta elvesztésétől.

Ha minden igaz, a világbajnokság következő fordulójának otthont adó Suzuka – amely a Honda privát territóriuma – kulcsfontosságú lehet a versenyző és a gyár között zajló tárgyalások vonatkozásában. Német források szerint a Honda pénzügyi tekintetben visszautasíthatatlannak tűnő ajánlatot készül tenni a versenyzőnek és az utolsó akadályt is megpróbálják elhárítani: ez állítólag azt jelenti, hogy a japánok a vastag fizetés mellett bevállalják a kiszemelt pilóta kivásárlását és megfizetik azt a kötbért, amelyet neki kellene teljesítenie abban az esetben, ha idő előtt kitáncolna a 2016 végéig érvényes szerződésből.

Noha a közvélemény szerint az élesben még sosem látott és próbált Honda-egységek miatt a McLaren-megállapodás is kockázatos lehet a spanyol számára, egyre többen vélik úgy, hogy a pilóta hajlik az átigazolásra. Egyesek szerint erre utal az is, hogy a Ferrari-csapatfőnök Marco Mattiacci múlt hétvégén, a délkelet-ázsiai városállamban többféleképpen is értelmezhető választ adott arra a kérdésre, hogy Alonso marad-e a vörösöknél: „Fernando nálunk folytatja. Jelen pillanatban legalábbis” – idézte a csapatfőnöki sajtóértekezleten résztvevő újságírók többsége a maranellói egylet irányítóját.

Egy olasz lap, az általában jól informált La Stampa hétfőn arról számolt be, hogy Szingapúrból távozva már Alonso sem cáfolta, hogy talán hátat fordít a Ferrarinak. Az újság szerint a pilóta úgy foglalt állást a jövőjét forszírozó kérdésre, hogy a háttérben, zárt ajtók mögött „valóban zajlanak tárgyalások”.

Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, a Forma-1 nagyjai felől záporoznak a tanácsok. A Mercedes-kötődésű korábbi háromszoros vb-első Niki Lauda szerint „Alonso nélkül a Ferrari sehol sem lenne”, amit nyugodtan lehet egyértelmű üzenetként értelmezni, a szakkommentátorként dolgozó expilóta, Martin Brundle azonban óvatosságra inti a spanyolt.

„Szerintem érzi, hogy túlságosan sok lehetőség csúszott ki a kezei közül az utóbbi években. Most újabb lehetősége kínálkozik arra, hogy új irányba terelje a pályafutását. Ha a helyében lennék, jómagam nyitva tartanám a lehetőségeimet 2016-ra. Nyugodtan megfigyelném, hogy 2015-ben milyen irány halad a Ferrari és hogyan halad a Honda együttműködése a McLarennel” – fogalmazta meg tanácsát a brit a 133 pontjával az egyéni táblázat 4. helyén álló spanyolnak.