Háborog a Belga Nagydíj után Pastor Maldonado: a Williams versenyzője az újabb incidens és büntetés után élesen bírálja a sportfelügyelőket, ráadásul az FW35-ös gyatra teljesítménye miatt kifakadt a grove-i csapatra is. A futamot követő sajtóértekezleten elhangzottak alapján az sem kizárt, hogy már nincsenek tervei a brit alakulattal.

Maldonadót a sportfelügyelői testület a 29. körben bekövetkezett incidens miatt szankcionálta: a venezuelai a Sauber tehetségével, Esteban Gutierrezzel, valamint a két Force Indiával vívott szoros csatát, amikor előbb Adrian Sutillal ütközött, majd kibombázta a pályáról Paul Di Restát. Di Resta kiesett, a dél-amerikai pedig egy orrkúpcsere, valamint egy áthajtásos büntetés után a 17. pozícióban fejezte be a futamot.

Mint a versenyt követő sajtóértekezletén Maldonado rámutatott: igazságtalannak érzi a bírák döntését, ugyanis a balesetet egy olyan láncreakciónak tulajdonítja, amelyet Sutil indított el. „Engem a Di Resta esetért büntettek meg, nem a korábbi incidens miatt, pedig szerintem ez így nem tiszta. Szerintem az eset Di Restával egyszerűen versenybaleset volt, mert nem uraltam az autómat, ami sérült volt a korábbi koccanás miatt, ami viszont Sutilnak volt köszönhető. Keményen bevágott és letörte az első szárnyamat, emiatt már nem tudtam elkerülni Di Restát. Sutil okozta az egészet, de én kaptam a büntetést, véleményem szerint ez így nem fair. Teljesen mindegy, hogy áthajtásos vagy stop and go büntetésről van szó” – fogalmazott a Williams versenyzője.

Maldonado tavaly Romain Grosjeannal együtt a mezőny legrettegettebb tagjai közé tartozott a sorozatos balesetek miatt. Saját bevallása szerint nem tartja magát fekete báránynak, ugyanakkor rámutatott: nem először érzi azt, hogy a stewardok nem egészen korrekt módon járnak el, amikor vele kapcsolatos ügyekről van szó.

„Nem szeretem, amikor fel kell vázolnom az álláspontomat a stewardoknak, mert úgyis mindig azt mondják, hogy ’te voltál’! Ez a mostani eset szerintem nyilvánvaló volt, mégis engem büntettek meg. Olyan ez is, mint a futball. Vannak esetek, amiket utólag nem lehet megítélni, csak akkor és úgy, ha ott vagy és látod pontosan, hogy mi történik” – mondta Maldonado, aki hangsúlyozta: nem tart attól, hogy a közvélemény a folytatásban ismét a nagy balhés pilóták közé sorolja majd.

Maldonadóék és Todt menedzser:miről egyezkedtek?

Az egyszeres futamgyőztes nem csak a bírákra és az ítélkezésre volt kiakadva, hanem hangot adott a Williams istálló teljesítményével kapcsolatos elégedetlenségének is. Noha a versenyző általában alkalmazkodik a minden csapatra, így a Williamsre is jellemző kommunikációs normákhoz és igyekszik optimizmust sugallni, ezúttal keményen kritizálta a grove-i együttest.

„Nagyon rossz volt ma, nagyon rossz volt egész hétvégén” –válaszolta Maldonado az FW35 típusjelű versenyautó teljesítményét firtató kérdésre. „Az utóbbi futamokon mindig abban bíztunk, hogy fel tudunk zárkózni, de ez nem mindig jön össze. Nem mindig lehet elvárni azt, hogy majd a versenyző megoldja, vagy azt, hogy előlünk többen kihullanak. Szükség lenne egy gyors, kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtó autóra, s mivel a mienk jelenleg nem ilyen, nagyon kell igyekeznünk.”

Maldonado kiábrándultságát jól szemlélteti az is, hogy míg a Williamsnél szinte csodafegyverként tekintenk az augusztus 19-én munkába állt, a Marussiától érkezett, ám korábban a Benetton és a Renault nagy sikereiben is oszlopos szerepet játszó Pat Symondsra, addig a venezuelai kerek-perec kijelentette: nincs meggyőződve arról, hogy a nagy tapasztalatokkal bíró szakember lendületbe hozza a csapatot.

„Senki nem tudhatja” – felelte a Symonds csatlakozásainak hatásait boncolgató kérdésre. „Az autó nem versenyképes, neki pedig nincs varázspálcája. Igaz, hogy komoly tapasztalatokkal bír, remek mérnök, de csodát tőle sem lehet várni. Biztos, hogy az érkezése hasznos lehet, de nem lehetünk száz százalékig biztosak abban, hogy hamar éreztetni fogja a hatását az, hogy csatlakozott hozzánk. Csak annyi biztos, hogy nagyon sokat kell dolgoznunk.”

Maldonado lehangoltsága akár jelzésértékű is lehet a Williams számára, főként annak fényében, hogy néhány hete felmerült: a pilóta a PDVSA olajtársaság vaskos dollárkötegeivel együtt távozhat a különítménytől. Lehetséges állomáshelyként több forrás is a Lotust jelölte meg, ahol nagy szükség lenne a pénzre: ha Kimi Räikkönen valóban távozik, lenne felszabaduló hely is, míg elvadultabb spekulációk szerint a pénzügyi gondok szorongatásában a Lotus-vezérkar attól sem riadna vissza, hogy menesszék Romain Grosjeant. Egyelőre csak annyi bizonyos, hogy Maldonado menedzsere, a Felipe Massát és Jules Bianchit is patronáló Nicolas Todt, az FIA-vezér Jean Todt fia órákkal a verseny után hosszas, elmélyült beszélgetést folytatott a pilótával és édesapjával a már kirámolt Williams-motorhome-ban.