Ellepték London utcáit a hét elején a bemutatkozás előtt álló Formula E bajnokság elektromos hajtású versenygépei. A széria évadnyitó rendezvényt tartott a brit fővárosban, ahol kiderült: a Forma-1-ből kikopott versenyzők vevők a hagyományos autóversenyekhez képest meghökkentő újításokat felvonultató versenysorozatra.

Az FIA égisze alatt szerveződő új szériáról régóta hallani, a londoni volt azonban az első esemény, ahol a csapatok – mostanáig tíz alakulat nevezett az első szezonra – a közelmúltban átvett autókkal vettek részt. Az induló gárdák közül nyolc a versenyzőket is megnevezte, közöttük több Forma-1-es múlttal rendelkező, vagy legalább az elitkategória környékén valamikor valamilyen formában megfordult nevet találni.

Jarno Trulli márciusban már tesztelte az elektromos hajtású formaautót, amelyről áradozott, s immáron az is biztos, hogy az egyszeres nagydíjgyőztes saját csapatot indít TrulliGP néven, ahol versenyezni is fog. Az olaszhoz honfitársa, a jelenleg az AutoGP-ben szereplő pilótanő, Michela Cerruti csatlakozik majd.

A Formula E mezőnyében láthatja a nagyérdemű a HRT korábbi versenyzőpárosát, Bruno Sennát és Karun Chandokot, akik a Mahindra kötelékét erősítik, de itt szerepel majd a korábbi Toro Rosso-páros, Jaime Alguersuari és Sebastien Buemi is: a spanyol a korábbi Mercedes-tesztpilótával, Sam Birddel a Virgin Racing, míg a Toyota Le Mans-i programjában is szerepet vállaló svájci Alain Prost fiával, Nicolas-val együtt az e-dams versenyzője lesz. Ebben a bajnokságban szerepel majd Nick Heidfeld is, aki Stephane Sarrazinnel együtt a Venturi Grand Prix istállóhoz igazolt, de újra versenybe száll a jelenleg tévékommentátorként dolgozó Franck Montagny is, aki az Andretti Autosportnál kap lehetőséget.

Lucas di Grassi a Formula E versenygépének vezető tesztpilótája volt a fejlesztési időszakban, a versenyszezonban pedig Daniel Abt csapattársaként az Audi Sport Abt együttesénél szerepel majd, míg a korábbi Indycar-pilótanő, az Aguri Suzuki csapatához igazoló Katherine Legge révén a széria hölgykontingense rögtön kétfős lesz.

A bajnokság egyenautója, a Spark-Renault SRT-01E típusjelű konstrukció széleskörű összefogás eredménye. Noha a kocsi Spark Racing Technologies égisze alatt készült, a francia műhely egy konzorcium része: a szénszálból és alumíniumból készült, a Forma-1-es törésteszteken is átesett karosszériát a Dallara építette, az elektromos hajtáslánc és az elektronika a McLaren munkája, az ehhez tartozó, 270 lóerős teljesítménynek megfelelő 200 Kw-os akkucsomagot a Williams jegyzi, míg a fix áttételezéssel készült szekvenciális váltó a Hewlandtól érkezett.

A bajnokság a tervek szerint 10 fordulós lesz, idén szeptemberben startol és 2015 júniusában zárul. A menetrendben olyan helyszínek szerepelnek például, mint Rio de Janeiro, Los Angeles, Miami, Monte Carlo és London. A városi pályákon lebonyolításra kerülő egynapos események menetrendje kellően összetett: a 10 csapat 20 pilótájának összesen 40 autó áll majd a rendelkezésére és az egyórás futamokra két kötelező boxkiállást írnak elő, amelyek során autót kell cserélniük a versenyzőknek. Az autók cseréjét a garázsokban kell megejteni, ahol az FIA felügyeli majd, hogy minden biztonsági eszközt megfelelően alkalmaznak-e.

Nem az autócsere lesz az egyetlen furcsaság a Forma-1-es futamokon edződött autósport-rajongók számára. Alejandro Agag, a bajnokság főszervezője a londoni eseményen egy egészen elképesztő újítást jelentett be: a korábbi híreszteléseknek megfelelően bevezetik azt a rendszert, amelyben a rajongók online szavazással döntenek arról, hogy ki legyen az a három pilóta, akik a futam során körönként egyszer gombnyomásra 90 pluszlóerőt használhatnak. A voksokat bajnokság hivatalos honlapján, illetve a rövidesen megjelenő okostelefonos applikációján keresztül lehet majd leadni.

„Jövő hónapban megtartjuk az első hivatalos tesztelést és máris jelezte több mint 3000 néző, hogy eljönnek megnézni, meghallgatni azt, ami szerintünk a motorsport jövője lesz” – mondta a széria főszervezője a londoni rendezvényen.