Valószínűleg sok Forma-1 rajongó feltette már magának a kérdést, hogy hogyan, merre indulva keresse az utat, amelyre rálépve munkát kaphat az imádott sportág berkein belül. A királykategória számos tündérmeséhez hasonló történetet produkált már, s nemrég a Red Bull háza tájáról is érkezett egy érdekes história egy mérnökről, aki az autós papírmakettek világából csöppent az F1-be.

A történet főszereplője az osztrák Paul Bischof, aki nyolcéves korában egy egészen különleges hobbit választott magának: miután édesapjától ajándékba kapott egy autós papírmakett szettet, teljesen belehabarodott az ilyen járgányok építgetésébe. Miután többtucatot elkészített az évek során, nekilátott a nem előre legyártott papírmakettek készítésének, majd amikor kellően tapasztaltnak érezte magát, egy minden korábbinál komolyabb kihívásra vállalkozott.

Paul müzlisdobozok, egyéb papírok, valamint néhány karácsonyi ajándékcsomag masnijának felhasználásával nekikezdett az RB7-es Red Bull minden apró részletre kiterjedő makettjének elkészítéséhez. A 6500 (!) komponens elkészítése hosszú időt vett igénybe, ráadásul Paul az érdeklődőket is tájékoztatta a projektjéről: blogot írt, néhány újságcikk is megjelent merész vállalkozásáról, a Red Bullt pedig saját maga akarta informálni, de ezt végül nem tette meg. „Elkezdtem írni egy levelet a csapatnak arról, hogy mit csinálok, de a levelet végül soha nem küldtem el, mert a kocsi akkor még nem volt kész” – mondja a videóban a fiatalember.

Az események nem sokkal később váratlan fordulatot vettek, ugyanis a Red Bullnál tudomást szereztek arról, hogy az osztrák mérnökhallgató – tavaly végzett a Grazi Egyetemen - miben mesterkedik: „Levelet kaptam az Infiniti Red Bull Racing főtervezőjétől, Rob Marshalltól, aki azt írta, hogy nagyon meggyőzőnek találja a makettemet és meghívott a gyárba, hogy elbeszélgethessen velem. Elolvastam a levelet, aztán ismét, aztán újra, és azt gondoltam, hogy ez biztosan nem igaz. Egyedül voltam otthon és összevissza rohangálva ordítottam, kiabáltam örömömben” – meséli a férfi.

Marshallt a személyes elbeszélgetés során meggyőzte Paul, aki - ahogyan az a legszebb mesékben történni szokott – állást kapott a Red Bullnál: manapság is a tervezési részlegen dolgozik és az idei RB10-esnek több olyan komponense is volt, amelynek megalkotásában szerepet vállalt.

„Otthon, az asztalomon alkatrészeket készítek a papírmakettjeimhez, a gyárban pedig ugyanezt csinálom, csak az igazi versenyautók alkatrészeivel. Az a legjobb abban, hogy a Red Bullnál dolgozhatok, hogy azt csinálhatom, ami a hobbim” – fogalmaz a karrierje indulásáról készült kisfilmben Bischof.