Az ideinél jobb szereplést, valamint dobogós helyezéseket vár 2015-re a Lotustól a szerződést hosszabbító Romain Grosjean, aki egy fél szezonon át tartó egyezkedés után lemaradt a McLaren-volánról. A francia pilóta gyötrelmes szezonon van túl, de saját bevallása szerint nem lesz nehéz felejteni.

A Lotus szerdán jelentette be Grosjean szerződésének meghosszabbítását: a bejelentés is olyan kaotikus volt, mint az enstone-i csapat idei szezonja, ugyanis a pilóta már néhány nappal korábban posztolt egy bannert a Twitterre, amely tudatta a hírt, s bár néhány perccel később törölték azt, a fejlemény addigra már bejárta a közösségi portálokat és a világsajtót.

„Egy ideje már készültünk a bejelentésre, így nagyszerű, hogy végre meg is erősíthettük, hogy jövőre is a csapatnál maradok. Az ujjaim egy ideje már ott voltak a tweet gombon, sőt, akadt egy kiugró rajt is. Szerencsére nem lett stop&go büntetés a vége” – tréfálkozott a közjátékon Grosjean, aki igyekszik elégedettséget sugallni, noha a paddockban mindenki tudja: a fél szezonja arról szólt, hogy menedzsere a jövőre Honda-erőforrásokra váltó és Fernando Alonsóval is erősítő McLarent fűzögette védencének szerződtetéséről.

Abban, hogy Grosjean végül a Lotusnál marad, nemcsak az játszott fontos szerepet, hogy érdemi, versenyképes álláshoz nehéz hozzájutni a Forma-1-ben, hanem az is, hogy a Renault-val idén a poklok kínjait megtapasztaló alakulat autóiban jövőre már Mercedes-szív dobog majd. „Izgatott vagyok amiatt, hogy jövőre az idén roppant erős Mercedes motorjai hajtják majd az autót. Az E23-as komoly előrelépésnek ígérkezik, tanultunk az idei leckékből. Sok időt töltök a gyárban a többiekkel és nagyon szoros a kapcsolatom a csapattal. Voltak jó és nehéz pillanataink idén, de mindig együtt maradtunk és ez szerintem sokat jelent a jövőre nézve” – mondta a francia, akiből a szezon során több ízben a nyilvánosság előtt is előtört a frusztráció.

Arra a kérdésre, hogy mik lehetnek a reális célkitűzések a Pastor Maldonadót is soraiban tudó Lotus számára, Grosjean így felelt: „Azt nem mondom, hogy ugyanolyan szinten leszünk, mint 2013-ban, amikor elképesztően jól teljesítettünk a büdzsénkhez képest. Inkább abban reménykedem, hogy kihívói lehetünk az élmenőknek, szerezhetünk néhány dobogós helyezést és visszatérhetünk a legjobb öt közé a konstruktőri tabellán. Jó lenne ismét pezsgőt kóstolni a csapat színeiben!”

Míg a Lotus és Grosjean ügye rendeződött, addig a McLaren egyelőre annyit közölt, hogy december 1-je után jelentik be a jövő évi versenyzői összeállítást. Egyelőre várat magára a Ferrari is Sebastian Vettel érkezésének bejelentésével kapcsolatban, ugyanakkor a Sauber háza tájáról érdekes információk érkeztek.

Amikor a svájci egylet bejelentette, hogy Esteban Gutierrezt és Adrian Sutilt Marcus Ericsson és Felipe Nasr váltja a következő idényben, úgy tűnt, hogy a különítmény komoly jogi perpatvar elé néz, mivel Sutil sérelmezte, hogy a gárda szemet hunyt az állítólag 2015-re is érvényes szerződése felett és hőbörgött a tesztpilóta Giedo van der Garde is, akinek – állítása szerint – szintén odaígérték az egyik versenyzői állást. Monisha Kaltenborn, a jogász végzettségű csapatfőnök már akkor szigorúan leszögezte, hogy az együttes képes megvédeni az álláspontját.

Az utóbbi napokban kiszivárgott, hogy Sutil alkalmazásától többek között azért tekintenek el a Saubernél, mert a különítmény szerint a német pilóta és menedzsmentje szerződésszegést követett el azzal, hogy a kontraktusban foglalt ígéretek ellenére nem gyarapították újabb partnerekkel a csapat támogatóinak körét, Van der Garde pedig több forrás szerint azon csúszott el, hogy támogatói – a pilóta főszponzora az apósa, egy holland nagybefektető – rendre csúsztak az esedékes pénzek átutalásával.