Sokan mondták az utóbbi hónapokban, hogy Abu-Dzabi minden bizonnyal nagy pénzt fizetett azért Bernie Ecclestone-nak, hogy szezonzárót rendezhessenek idén, ráadásul a gyűlölt duplaszorzóval egy jókora adag mesterkéltséget sem nélkülözve az izgalmakról is igyekeztek gondoskodni, ám úgy tűnik: a Perzsa-öböl olajmilliárdosainak befektetése jócskán megtérül.

Arról, hogy a Yas Marina egy igazi futurisztikus komplexum, már tavaly is áradozott az F+1 Blog és minden jel arra utal, hogy a rajongók szerte a nagyvilágban vették az arabok által feldobott labdát. Már napokkal ezelőtt eladták az összes jegyet a vb-cím sorsáról döntő összecsapásra, ennek megfelelően már pénteken is nagy volt a nyüzsgés, mozgolódás az aszfaltcsík környékén.

Ugyan a pezsgés már a Yas-sziget felé tartva is érezhető volt, nem túloztak a helyszínen már csütörtökön is felvonuló kollégák, akik szerint a paddock hangulata a komoly tét ellenére is olyan, mint az utolsó napé az iskolai tanítási időszak végén. Az európai futamokhoz képest késői kezdésnek köszönhetően pénteken a pilóták sem kapkodták el az érkezést: a vb-listavezető Lewis Hamilton például alig egy órával az első gyakorlást kezdete előtt toppant be, szokásos, popsztáros érkezési ceremóniájával. Tény, hogy a 17 pontnyi előny a 2008-as vb-elsőnek kedvez, de jól látszik, hogy a csapattárs-rivális Nico Rosberg is mindent megtesz annak érdekében, hogy vasárnap ne csak a csodában bízhasson: a német sokkal korábban kint volt a pályán, s mire Hamilton odaért, nagy valószínűség szerint már egy sor mérnöki értekezleten is részt vett.

Ugyan mindkét gyakorlás a brit elsőségét hozta, a két versenyző egyaránt arra törekedett, hogy maximális magabiztosságot sugározzanak. „Nagyon érdemes figyelni, kétségkívül ez az idei szezon legfontosabb és számunkra legnehezebb hétvégéje” – mondta az F+1 Blognak a Mercedes-menedzsmentet erősítő korábbi háromszoros világbajnok, Niki Lauda. „Két kiváló pilóta küzd egymással és az egyikük vasárnap világbajnok lesz, azt viszont képtelenség megmondani, hogy melyikük lesz az. Rendkívül kemény csatát vívnak és amikor ilyet látok, mindig eszembe jutnak azok az idők is, amikor én harcoltam a vb-címeimért. Hogy adok, adunk-e majd nekik tanácsot vasárnap a verseny előtt? Legfeljebb annyit, hogy gyerünk, küzdjetek, harcoljatok meg egymással, egészen a verseny végéig!”

A párharcot az egész világ figyeli, ennek ellenére az F+1 Blog a paddockban azt tapasztalta, hogy az utolsó ferraris bevetésére hangoló Fernando Alonsót legalább akkora figyelem kíséri, mint a Mercedes nagymenőit. Sosem volt kétséges, hogy az arab olajmilliárdosok megőrülnek a Ferrariért, de a mostani felhajtás elsősorban annak köszönhető, hogy az Alonso sorsával kapcsolatos kérdés még mindig nyitott: a vörös egylet a héten végre bejelentette a spanyol távozását és Sebastian Vettel érkezését, a kétszeres világbajnok sorsáról viszont annak ellenére sincs még konkrétum, hogy mindenki elkönyvelt tényként kezeli a McLaren-szerződést. A brit csapat a napokban jelentette be, hogy a tervekkel ellentétben csak december 1-je után tesznek bejelentést a jövő évi felállásról, ennek fényében pedig nem meglepő, hogy a hispán minden lépését szabályos tömeghisztéria kíséri a paddockban. Kiváltképp azután, hogy a második gyakorláson Ferrarija egy feltételezett motorhiba miatt megadta magát…

Vettel környékén jóval nagyobb a csendesség, a Red Bullnál elsősorban az okozott meglepetést a nap folyamán, hogy feltűnt a gárdánál a ’90-es évek Mercedes-motormágusa, Mario Illien, akiről az utóbbi időben az a hír járta, hogy a gyengélkedő Renault-val fog szövetkezni. Mivel ezt a feltételezést a francia gyártó több ízben is cáfolta, a helyszínen azonnal napirendre került a nyáron is hallott feltételezés, amely szerint nem kizárt, hogy Dietrich Mateschitz nem nyugszik és a háttérben a valóban komoly szervezkedés zajlik annak érdekében, hogy a Red Bull-birodalom rövidesen saját gyártású hajtóművel is előrukkolhasson.

Az igazi csattanó a nap végére maradt: az egymással szövetkező három csapat, a Lotus, a Sauber és a Force India sajátos módon váltotta be a versenyek óta ígérgetett bojkott-fenyegetést. A kedvezőbb feltételekért harcoló gárdák nem a futamot, hanem az FIA hivatalos csapatfőnöki sajtótájékoztatóját bojkottálták: Gerard Lopez, Monisha Kaltenborn és Bob Fernley a szövetség kiírása ellenére nem jelent meg az eseményen. Lopez maga helyett a csapatfőnök-helyettes Federico Gastaldit küldte, Fernley-t az ügyvezető Ottmar Szafnauer helyettesítette, míg a Saubertől senki nem jelent meg, így az FIA médiáért felelős delegátusa a Caterham irányításával megbízott csődbiztost, az élete első Forma-1-es futamán résztvevő Finbarr O'Connellt rendelte be.