Hivatalos megerősítés egyelőre nincs, de a legfrissebb pletykák szerint jó esély van rá, hogy Olivier Quesnel vállalja a kihívást és csapatfőnökké nevezik ki a Lotus istállónál. A francia szakember az autósport világában igazi nagyágyúnak számít, aki sportdiplomáciai fronton komoly erősítést jelenthet az anyagilag ingatag lábakon álló alakulatnak.

Mint ismeretes, Eric Boullier távozása után a többségi tulajdonos Genii Capital vezére, Gerard Lopez vette át a csapatfőnöki tisztséget a Lotusnál, ám az ominózus területen semmiféle tapasztalattal nem rendelkező, ráadásul rendkívül elfoglalt üzletember már akkor kilátásba helyezte egy főállású csapatfőnök szerződtetését. Egy ideig úgy hírlett, hogy a tisztséget a McLarennél lefokozott Martin Whitmarsh veheti át, de időközben képbe került Quesnel, aki az olasz Autosprint című szaklap szerint némi gondolkodás idő után elfogadta a felkérést és már a jövő héten munkába áll az enstone-i egyletnél.

Quesnel neve elsősorban a ralifanatikusoknak lehet ismerős, a 64 esztendős francia szakember ugyanis ott aratta pályafutása legnagyobb sikereit. 2007 végén a Citroen gyári ralicsapatának főnökévé nevezték ki, 2009 elejétől pedig a PSA konszern teljes sportrészlegének irányítását megkapta: regnálása idején a ralicsapat Sebastien Loeb vezérletével zsinórban négy egyéni- és konstruktőri vb-címmel gyarapította az egyébként sem szűkös dicsőséglistát, ráadásul a Peugeot is fényes sikert ért el azzal, hogy 2009-ben az Audit felülmúlva megnyerték a Le Mans-i 24 órást.

Hasonló bravúrra 2000 óta senki más nem volt képes Le Mans-ban, Quesnelt azonban 2012 januárjában menesztette a PSA. Állítólag ez volt az ára annak, hogy a ralizásba egyre inkább beleunó Loeb aláírja az újabb szezonra szóló szerződéshosszabbítást: ha minden igaz, az idei évtől már a WTCC-ben szereplő kilencszeres világbajnok kapcsolata 2011 nyarán csúnyán összebalhézott a szakvezetővel, mert úgy érezte, hogy abban az évben, az Akropolisz-ralin Quesnel közbenjárása miatt szenvedett vereséget márka- és honfitársától, Sebastien Ogiertől.

Quesnel a média világában is járatos, ugyanis közel húsz éven át irányította azt a Hommel Group nevű vállalatot, amely például az Autohebdo című magazint, valamint a DPPI fotóügynökséget is birtokolja. Bár a kora és a Forma-1-es tapasztalatok hiánya miatt sokan megkérdőjelezik, hogy alkalmas-e a Lotus csapatfőnöki pozíciójának betöltésére, valószínűleg sokat nyom a latba, hogy a szakembert nagy tisztelet övezi és komoly lobbierőt állíthat a különítmény szolgálatába. Puszipajtása például az FIA elnöke, Jean Todt, akivel 1980-ban együtt rakták le a későbbi sikergyáros alakulat, a Peugeot Talbot Sport alapjait, ráadásul jó a viszonya a szövetségi vezető fiával, Nicolas Todttal is, aki többek között a csapat egyik pénztárcájának számító, a volánért dollártízmilliókat fizető Pastor Maldonadót is menedzseli.

Whitmarsh és Quesnel mellett Lopez állítólag egy harmadik csapatfőnök-jelölttel is folytatott tárgyalásokat, akit ugyan nem neveztek meg, de szinte biztosra vehető, hogy a Mercedestől távozott Ross Brawn volt az. A brit szakemberről tavalyi lelépésekor még úgy hírlett, hogy idén újra felbukkanhat a Forma-1 világában, nemrégiben azonban nyomatékosította: a közeljövőben ilyesmire biztosan nem kerül sor.