Hivatalos állásfoglalás egyelőre nem látott napvilágot, de a pletykák szerint Eric Boullier csapatfőnök bedobta a törölközőt és távozik a Lotus istálló éléről.

A fejleményről korábban hitelesnek bizonyult német és francia források számoltak be szombaton, Renault-bennfentesekre hivatkozva, a Lotus azonban egyelőre hallgat. Ezt akár árulkodónak is lehet tekinteni, ugyanis a hasonló jellegű pletykákat a Forma-1-es csapatok általában kapásból cáfolják.

Ha minden igaz, Boullier megelégelte a Lotus pénzügyi helyzete körüli hercehurcát: bár néhány napja még arról beszélt, hogy reményei szerint sikerül megzaboláznia a jókora szponzori csomaggal érkező, így a csapat anyagai problémáin is enyhítő Pastor Maldonadót, állítólag a zűrzavaros helyzet miatt összetűzésbe keveredett az enstone-i alakulat többségi tulajdonjogát birtokló Genii Capitallal. Egyáltalán nem lenne meglepő, ha valóban így lenne: régóta tudvalevő, hogy a Lotusnál hegyekben állnak a kifizetetlen számlát, Kimi Räikkönennek is tartoznak az idei munkabérrel, ráadásul a Renault-val sem hosszabbítottak még, így a dolgok jelenlegi állása szerint a Lotus az egyetlen alakulat, amely még nem rendelkezik 2014-es hajtómű-kontraktussal.

Boullier esetleges távozása újabb rendkívül súlyos csapás lenne az egész évben bizonytalan háttérrel versenyző, ám jórészt a gondos, alapos szakvezető munkájának köszönhetően így is a konstruktőri tabella 4. helyén záró alakulat számára. Ha a 2010. januárjában, a Genii érkezésével párhuzamosan csapatfőnökké kinevezett francia valóban lelép, az Romain Grosjeant is érintheti: az idei évad utolsó harmadában káprázatos javulást produkáló pilóta helye vélhetően nincs veszélyben, a körülményei azonban változnának, ugyanis útját a Boullier fennhatósága alá tartozó Gravity Management egyengeti.

Összebalhéztak?

Természetesen már azzal kapcsolatban is elindultak a spekulációk, hogy mihez kezdhet a francia szakember. Egyes források szerint a Renault-nál köthet ki, ahol a Forma-1-es motorszállítói projektet koordinálná, de a merészebb teóriagyárosok szerint az is benne van a pakliban, hogy a Ferrari vagy a Force India menedzsmentjében kaphat valamilyen szerepet.

Mérget egyelőre nem kell venni arra, hogy valóban lezárult a Boullier-Lotus együttműködés, ha viszont beigazolódik, az arra utalhat, hogy az enstone-i egyletnél a helyzet még annál is súlyosabb, mint amilyennek a közelmúltban tűnt. Mivel a közelmúltban Bernie Ecclestone is megspendírozta, hogy „egy vagy két” csapat esetében kérdéses a fennmaradás, vannak, akik úgy vélik, talán nem véletlen, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) épp ezen a héten közölte: várják azok jelentkezését, akik 2015-től vagy 2016-tól versenyképes színvonalú csapatot akarnak indítani a Forma-1-ben…