Nagyon úgy tűnik, hogy Rubens Barrichellónak, a Forma-1-es történelem legtapasztaltabb, ám 2011 végén visszavonult versenyzőjének agyára ment a visszatérés gondolata. A brazil addig-addig kínálgatta saját szolgálatait, hogy végül elbukta a televíziós szakkommentátori munkáját is.

Az 1993 és 2011 között a Jordan, a Stewart, a Ferrari, a Honda, a Brawn GP és a Williams kötelékében összesen 322 nagydíjon elstartolt, az F1-történelem legtöbb futamot jegyző szereplőjeként számon tartott Barrichellóval a napokban bontott szerződést a brazíliai tévéközvetítések hoszt-csatornája, a TV Globo. Azóta már az is kiderült, hogy az expilótát meghökkentő ok miatt menesztették: brazil sajtóértesülések szerint a csatorna vezetőinek egyszerűen elege lett abból, hogy a 42 esztendős Rubinho a szakkommentátori tevékenység mellett túlságosan el volt foglalva azzal, hogy versenyzői állást találjon magának a Forma-1-ben…

Emlékezhetünk arra, hogy a 2011-es Brazil Nagydíj után Barrichellót honfitársa, a komoly szponzori pénzekkel érkező Bruno Senna miatt tette lapátra a Williams istálló és a brazil akkoriban gyakran hangsúlyozta: nem tekinti lezártnak Forma-1-es pályafutását, mert egy búcsúverseny sem adatott meg számára. Noha a 11 futamgyőzelmet jegyző dél-amerikai azóta elcsendesedett, valójában tényleg nem tett le arról, hogy egy napon visszatérjen és a paddockban járva-kelve mások mellett az F+1 Blognak is több ízben tett célzást arra, hogy akár a jelenkor turbós hibrid versenygépeivel is szívesen versenyezne.

Noha a brazil kijelentéseit a többség inkább poénnak tekintette, saját maga a háttérben valóban próbálkozott: tavaly beajánlotta magát az anyagilag gyenge lábakon álló Sauberhez, ahol nem járt sikerrel, idén szeptemberben pedig azzal okozott meghökkenést, hogy Szingapúrban Toto Wolffnál, a Mercedes sportigazgatójánál próbálkozott és magát „fittnek, felkészültnek” titulálva ajánlkozott a csillagos egylet teszt- és tartalékpilótai státuszára. Természetesen ebből sem lett semmi, de mint arra az UOL Esporte című brazil lap rávilágított, annyit elért vele, hogy kivívta a TV Globo vezéreinek rosszallását, akik állítólag azt sem nézték jó szemmel, hogy az expilóta – ki tudja, milyen érdekektől vezérelve – többszöri felszólításra sem volt hajlandó Red Bullként vagy Red Bull Racingként említeni a közvetítésekben az energiaitalos márka versenycsapatát, amelyet kizárólag RBR-nek nevezett. A TV Globo egyébként cáfol és azt állítják, hogy békésen váltak el egymástól, Barrichellót és kommentátortársát, a szintén expilóta Luciano Burtit viszont a helyi sajtónak sem sikerült szóra bírnia az ügyben.

Ahhoz kétség sem fér, hogy Barrichellóban a mai napig keményen munkálkodik a versenyszellem, a versenyzéstől a pilóta egyszerűen képtelen elszakadni. Az F1 után lehúzott egy szezont az Indycarban, majd onnan továbbállva a brazil túraautó-bajnokságba szerződött, ahol idén is versenyez, sőt, három fordulóval az évad vége előtt a ponttáblázat 2. helyén állomásozik. Amikor csak teheti, Barrichello elindul kisebb gokartversenyeken is, de köztudomású, hogy Sao Pauló-i otthonában berendezett egy komoly szimulátort is, hogy online bajnokságokban versenyezhessen.

Vannak olyan barátai a brazil pilótának, akik szintén megszállottan imádnak versenyezni, ám Barrichello mániáját már abnormálisnak tartják. Ilyen például a DTM-ben szereplő BMW kötelékét erősítő Augusto Farfus.

„Rubens szintén közeli barátom, de amit ő művel, az nekem már egész egyszerűen sok. Még soha életemben nem találkoztam senkivel, aki annyira imádná a versenyzést, mint ő. Jómagam is megszállott vagyok, Rubens viszont tízszer annyira megszállott, mint én vagy bárki más. Egyszerűen képtelen meglenni versenyzés nélkül. Ugyan a Forma-1-et már abbahagyta, de versenyez a brazil Stock Car bajnokságban, ami arrafelé nagyjából a DTM-nek felel meg, plusz hetente kétszer versenyszerűen gokartozik. Minden héten indul a különféle brazil bajnokságokban, országos- és regionális bajnokságokban csatázik a fiatalokkal, gyerekekkel. Sőt, épített az otthonában egy szimulátort és online bajnokságokban indul, ahol teljes szezonokat teljesít teszteléssel, edzésekkel, időmérőkkel, egyórás futamokkal. Múlt hétvégén például tőlem kért tanácsot, hogy milyen autóval induljon a WTCC 2012-es idényének szimulátorában. A Chevrolet Cruze-t javasoltam neki, továbbá azt, hogy vegyen vissza egy picit, mert ez már kezd kóros lenni!” – mondta az F+1 Blognak idén márciusban a brazil pilóta.