Akárcsak augusztus végén, Spa-Francorchamps-ban, a Ferrari Forma-1-es versenyzői Austinban, az USA Nagydíj helyszínén is mókáztak egy keveset a Shell Ec-Marathon enegiatakarékos járműkülönlegességeivel. Fernando Alonso és Kimi Räikkönen a Louisiana-i műszaki egyetem hallgatóiból verbuválódott csapat gépeit próbálta ki.

A két jármű közül az egyik a Shell tájékoztatása szerint 1 gallonnyi, azaz nagyjából 3,8 liternyi üzemanyaggal nem kevesebb, mint 785 kilométer megtételére képes. A gyártó párhuzamot von az egyetemi csapatok által épített energiatakarékos gépek, valamint a Forma-1-re az idei évtől jellemző üzemanyag-korlátozás között, amely – mint fogalmaztak – „a sportág legnagyobb kihívása azóta, hogy a ’30-as években a Shell és a Ferrari partnerkapcsolata elkezdődött”.

Alonso és Räikkönen már Spában is nagyon élvezte a furcsa küllemű járművekkel bonyolított menetpróbát (a spanyol például a tervezettnél tovább maradt a célegyenes végén kijelölt pályán) és elismerő szavakkal szóltak a Louisiana-i egyetem hallgatói által tervezett és megalkotott gépezetekről is.

„Mókás volt a hallgatók által épített koncepcióautó vezetése” – mondta Alonso. „Ez a versenyzés jövője. Arra kell törekednünk, hogy a Forma-1 még inkább laboratórium legyen a közúti autók számára, javítva a technológiát a jobb autók érdekében, így szerintem a Forma-1-nak a Shell Eco-Marathon irányába kell elmozdulnia. Amikor a hallgatók friss és bátor ötleteihez adunk némi szenvedélyt, ilyen gyönyörű koncepciók készülnek, amelyek megmutatják, hogy mit tudunk majd elérni a jövőben.”

Räikkönen hozzátette: „Az Eco-marathon egy kiváló projekt az egyetemisták számára. Néhányukkal találkoztam az év korábbi szakaszában, Spában egy város koncepcióautót is kipróbálhattam, arra viszont most első ízben kínálkozott lehetőségem, hogy egy teljes egészében hallgatók által tervezett és épített autót vezessek. Meggyőző látni azt, ami alkottak. Ezek az autók egyáltalán nem annyira egyszerűek, mint amilyennek tűnnek.”

Az Austinban megejtett Shell PR-esemény előtt Alonso New Yorkban járt, ahol a Santander manhattani rendezvényén vett részt, ott ráadásul komoly meglepetésben volt része. Amikor megérkezett, a vörösöktől az évad végén biztosan távozó kétszeres vb-első még nem sejtette, hogy jóelőre megtervezett akció főszereplője lesz: egy kissrác arra kérte, hogy indítsa be a kiállított demoautót, mire az összeverbuválódott nézősereg egy jól begyakorolt koreográfia alapján Forma-1-es hangutánzásba kezdett.