Hiába dolgozott együtt Michael Schumacherrel, Sebastian Vettelel és vállalt fontos szerepet a két német klasszis világraszóló sikereiben, mégis Jean Alesit tartja a legmókásabb figurának a Forma-1-ből tavaly távozott főszerelő, Kenny Handkammer. A Red Bulltól a tavalyi Japán Nagydíj előtt hirtelen eltűnt szakember a távozás okait még mindig nem indokolta meg, viszont egy blognak nyilatkozva legalább nosztalgiázott egy keveset.

Handkammer régi motoros volt a Forma-1-es boxutcában, ahol 25 évet húzott le: szerelőként ott volt, amikor a Michael Schumacher, Flavio Briatore, Ross Brawn és a többiek által alkotott brigád a ’90-es években az egekbe emelte a Benettont, majd a ruhagyáriak utódcsapatainál vegetálással töltött évek után 2006-tól a Red Bull kötelékébe szegődött, ahol szintén részese volt a nagy sikereknek. A brit szakember főszerelőként erősítette az energiaitalos alakulatot, amelynek kötelékében Sebastian Vettel zsinórban négy vb-címet is nyert, éppen ezért volt meglepő, amikor a Milton Keynes-i gárda a tavalyi suzukai futam előtti napokban suttyomban – minden indoklás nélkül - lapátra tette.

Akárcsak a Red Bull-vezérek, maga az érintett is hallgat az okokról: nem forszírozta ezt a GP Right Now blognak néhány napja adott interjúban sem, de legalább nosztalgiázott egy keveset. Ebből megtudhattuk azt, hogy az örök ígéret Jean Alesi csapaton belüli jófejsége nem csak legenda: Handkammer az olasz származású franciát titulálta a legjobb fickónak azon versenyzők közül, akikkel karrierje két és fél évtizede alatt együtt dolgozott.

„Számos színes egyéniséggel volt szerencsém együtt dolgozni, de ha valakit ki kellene emelnem, az biztosan Jean Alesi lenne” – mondta Handkammer. „Egyfolytában nevettette a társaságot, a kemény munkaórákat folyamatos viccmeséléssel, anekdotákkal dobta fel. Amikor Jean a garázsban volt, sosem unatkoztunk!”

A korábbi főszerelő - akinek egyébként magyar rokonai is vannak – elárulta, hogy a munka tekintetében tréfát köztudottan nem ismerő Schumacher a pályán kívül nagyon is mókás fickó volt: „Amikor a pályán kívül voltunk, Michael is éppen úgy bulizott, mint a többiek. Rendkívül jó humora volt és az élénk karaktere miatt általában nyugtalanok voltunk, híres volt ugyanis arról, hogy szerette sörrel nyakonönteni a gyanútlan embereket” – mondta Handkammer, aki egyszerű választ adott arra a kérdésre, hogy kivel dolgozott volna együtt szívesen, ha tehette volna: „Ayrton Sennával, az összes ismert ok miatt!”

Vettelről nem szolgált semmilyen pikáns háttérinformációval a szakember, azt viszont leszögezte, hogy véleménye szerint a német képes talpra állítani új csapatát, a Ferrarit: „Semmi kétség, Seb remek munkát fog végezni. Mivel nagyon hasonló Michaelhez, hiszek abban, hogy korán le fogja tenni a névjegyét. Most, hogy Rory Byrne is részt vesz a 2015-ös autó fejlesztési munkáiban, azt jósolom, hogy sokkal versenyképesebben lesznek.”

Handkammer egyik idei jóslata szerint „túlságosan korai azt várni, hogy a Honda versenyképes lesz, azonban a McLaren autója biztosan sokkal jobb lesz, mint az előző években volt, köszönhetően Peter Prodromou érkezésének”. Kitért ex-csapatára, a Red Bullra is a szakember, aki úgy véli, hogy a gárdán belül hasznos átszervezés ment végbe a téli időszakban: „Az, hogy a Red Bull felállította a saját, házon belüli motorfejlesztési részlegét Mario Illien vezetésével, kulcsfontosságú lesz, mert így a Renault-erőforrás a jövőben biztosan erősebb lesz.”

Megkérdezték azt is az interjúban a brittől, hogyan tenné még elérhetőbbé a rajongók számára a Forma-1-et. Erre egyszerű receptje van a korábbi főszerelőnek, aki „megfizethetőbbé” tenné a versenyeket, egyúttal közelebb is engedné az embereket az autókhoz.